تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: برای رویدادهای فرهنگی، باید پیوست رسانه‎ای موثر‎تری تدوین شود

  • کد خبر: ۱۶۷۳۴۳
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
آیت‌الله علم‌الهدی: برای رویدادهای فرهنگی، باید پیوست رسانه‎ای موثر‎تری تدوین شود
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اینکه یک جشنواره مطول فرهنگی برگزار می‌شود، بسیار خوب است اما به‌موازات این، باید پیوست رسانه‌ای هم در خدمت تبیین دستاوردهای این جشنواره قرار بگیرد تا همگان از برگزاری و جزئیات آن باخبر باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با دکتر مرتضی سعیدی‎زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت اعلان عمومی و تبیین دقیق دستاوردهای فرهنگی در عرصه رسانه اظهار کرد: باید جشنواره‌های بین‌المللی و رویدادهای فرهنگی که متمرکز بر اسلام، انقلاب و مبانی معرفتی هستند، پیوست رسانه‌ای دقیق‌تری داشته باشند؛ اینکه یک جشنواره مطول فرهنگی با حضور هنرمندانی از اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود، بسیار خوب است و زمینه را برای نشر معارف اهل‌بیت(ع) آماده می‌کند اما به‌موازات این، باید پیوست رسانه‌ای هم در خدمت تبیین دستاوردهای این جشنواره قرار بگیرد تا همگان از برگزاری و جزئیات آن باخبر باشند.

وی با بیان اینکه هنر معرفتی باید در فضایی اجرا شود که مردم به‌عنوان مخاطب عام، ذهنیت بهره‌مندی از حال و هوای آن را داشته باشد، افزود: یکی از ایرادات رایج در اکران‌های هنری در سطح کشور آن است که زمینه اکران در نظر گرفته نمی‌شود. به‌طور مثال، اکران عمومی یک تصویرنگاره هنری در میدان ولیعصر تهران اگرچه خوب است اما شاید برای بسیاری از مردم که درگیر کسب و کار یا دغدغه و معیشت خود هستند، این تصویر نتواند الهام‌بخش معنا و مفهومی باشد اما اگر از یک طراحی اثرگذار در حرم مطهر رضوی یا اماکن مذهبی رونمایی شود، زائری که در جریان تشرف دست ادب بر سینه گذاشته و به ساحت امام و امامزاده سلام می‌دهد، آن زمان است که نگاهش به این تصویرنگاره زیبا می‌افتد، اشک از دیدگانش جاری می‌شود که زمینه‌ساز تقویت زیارت مخلصانه در او خواهد بود.

عرض ارادت جامعه فرهنگ به امام هشتم در جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از جزئیات برگزاری 27 جشنواره فرهنگی و هنری در 21 استان کشور گفت: بدون شک می‌توان این رویداد بزرگ بین‌المللی را به‌عنوان عمومی‌ترین و در عین حال، گسترده‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور دانست که به‌عنوان یک الگوی موفق از برگزاری جشنواره بین‌المللی، دستاورد خود برای وحدت‌آفرینی در سطوح مختلف را به جامعه عرضه کرده است.

سعیدی‌زاده ادامه داد: همین که بودجه سازمانی مشخصی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی اختصاص پیدا نکرد و ظرفیت نیروی انسانی اداره‌ای هم برای برگزاری این رویداد، وقف بنیاد نشد، نشان می‌دهد که تشکل‌های مردم‌نهاد در دبیرخانه‌های اجرایی، زمینه‌ساز شکل‌گیری یک نقطه عطف همدلانه شده‌اند تا در نهایت، جامعه فرهنگ و هنر کشور بتوانند صادقانه به ساحت امام هشتم(ع) عرض ارادت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->